Nedokážu to napsat

25. listopadu 2006 v 15:05 | Gaspacho |  Píšu
Proč je sakra tak těžký napsat ňuká kloudný článek, který by vystihl můj názor a myšlenku?!

Včera/dneska večer jsem měl po příjezdu z BV úžasný rozhovor s Martinem na strašně moc zajímavá témata. Objevil jsem v něm několik mých názorů, které mě samého dost překvapili a objevil jsem jejich prapůvod a tu hloubku, ze které vychází v podstatě všechny moje názory, ale když je chci rozebrat v psané podobě, tak to vůbec nejde. Na psaní jsem hold dřevo.
Aby jste nebyli ochuzeni o prapůvod všech mých názorů, tak jsou to základní přírodní zákony. Přeberte si to jak chcete. Třeba to někdo pochopí, ale asi jen ti co to u sebe objevili taky. V těch mých přírodních zákonech jsem včera objevil jistý antihumanismus, který mě trochu překvapil. Právě o tom jsem chtěl psát a rozebrat ho, ale nepřichází správná slova…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 skikuba skikuba | Web | 26. listopadu 2006 v 0:44 | Reagovat

Myslíš jako třeba že silnější přežívá a tak se to projevuje i u lidí který se oháněj civilizovanym světem? že slabší, nebo hůře přizpůsobiví jsou prostě apriori odsouzeni k bídě a ústraní ?

2 Gaspacho Gaspacho | Web | 26. listopadu 2006 v 10:35 | Reagovat

Třeba....nebo taky že je v jistém smyslu dobře, že v Africe umírá tolik lidí hladem...

3 Vork Vork | E-mail | Web | 26. listopadu 2006 v 11:38 | Reagovat

Já to chápu

4 skikuba skikuba | Web | 26. listopadu 2006 v 13:54 | Reagovat

jasně, někde se tak rovnováha musí projevit

5 Gaspacho Gaspacho | Web | 26. listopadu 2006 v 14:36 | Reagovat

No a z toho vychází má skepse k různým humanitárním misím, které jsem si pojmenoval mým antihumanismem....

6 Alushhka Alushhka | 26. listopadu 2006 v 19:36 | Reagovat

Asi bych potřebovala slyšet pořádně jak to myslíš.. takhle jak jsi to napsal se mi to moc nepáčí:)

7 Gaspacho Gaspacho | Web | 26. listopadu 2006 v 20:05 | Reagovat

No právě:) Ono se to páčit možná ani nemusí....Ale určitě se to dá chápat, jen je problém to vysvětlit...

8 Alushhka Alushhka | 27. listopadu 2006 v 19:53 | Reagovat

Já asi vím jak to myslíš, a asi to i chápu, ale prostě, asi nejsem takový antihumanista jako ty, tak je mi to docela proti srsti:) Každopádně, až zase někdy budem sedět znudění ve 3 ráno v hospodě a ostatní nebudou ochotni komunikovat tak máme co probírat:D pokud teda přeřvem popáté dokola hrající písničku Hříšného tance či co to bylo:D

9 Gaspacho Gaspacho | Web | 27. listopadu 2006 v 22:14 | Reagovat

No já doufám, že mě do toho baru či co to je už nikdo nikdy nedostane!!! Fakt jsem nechápal, že jsme tam skončili...to je horší jak bar v BV. Každopádně Tvrz to jistí:))

10 Gaspacho Gaspacho | Web | 27. listopadu 2006 v 22:14 | Reagovat

Oprava...bar ve VP:)

11 Vork Vork | 28. listopadu 2006 v 9:11 | Reagovat

Horší bar než ve VP... ježíšmárjáááá...

12 Gaspacho Gaspacho | Web | 28. listopadu 2006 v 11:58 | Reagovat

Nojo....vede to ňáký ťong

13 bos. bos. | Web | 28. listopadu 2006 v 15:14 | Reagovat

žeby samotný myšlenky bylypříliš vágní? nebo jsi jedním z mála vyvolených, který dokážou myslet v obrazech ži abstrakcích bez použití jazyka/slov.

.)

přírodní zákony - poslušen hlasu krve? sežrat ty slabý a přeprat nejsilnější a šířit informace obsahující vlastní kód (ať už komunikační nebo genetickej)?

14 Gaspacho Gaspacho | Web | 28. listopadu 2006 v 18:39 | Reagovat

No možná...ale v rámci zachování rovnováhy, která je nezbytná k přežití. Tyto myšlenky se mi vážně špatně formulujou a rozhodně nejsem vyvolený myslící v abstraktní sféře:)

15 Nikola Nikola | Web | 28. listopadu 2006 v 18:50 | Reagovat

Hej stejný problém sem řešila v sobotu, nejde mi pospat pocity...nevím, čím to.

16 Gaspacho Gaspacho | Web | 28. listopadu 2006 v 20:10 | Reagovat

Řek bych, že je to uplně normální věc a netrápí jen nás dva:)

17 Rýža Rýža | 29. listopadu 2006 v 13:52 | Reagovat

ani nevím, jestli se do této diskuse se svým svérázným evolučním a ekologickým myšlením zapojovat. Ale pokud jde čistě o to samotné přežití...dnešní moderní medicína a všeobecně věděcký pokrok umožňují to, že planeta se "zaplňuje" (je to v úvozovkách, všimněte si:) formami života, jež by ještě před pár stoletími neměly vůbec šanci. Tehdy byly nemoci či různá postižení, ať již těla nebo ducha, sítem, tím pádem přežili je "silní jedinci". To co vidíme dnes v rozvojových zemích se dělo každodenně po celém světě, a v té době to bylo normální. Tím nechci říct, že by to tak mělo zůstat nebo by se snad měly všechny země třetího světa nechat svému osudu. Někde jsem dokonce slyšela, že právě živitní úroveň třetího světa vypovídá hodně o úroveň nás, o rozvinutých zemích. Tím je myšleno to, jak jsme jim schopni pomoci (a zatím nic moc teda).

18 Rýža Rýža | 29. listopadu 2006 v 13:53 | Reagovat

ha...omlouvám se za předposlední řádek, to slovo úroveň tam nemá být;)

19 Gaspacho Gaspacho | Web | 29. listopadu 2006 v 20:17 | Reagovat

Já považuji za přínosnou technologickou pomoc, ale nelíbí se mi, jak se stěhují chemické a vlastně všechny výrobní podniky do rozvojových zemí, kde nemusí plnit přísná nařízení a tím se stávají konkureceschopnější na trhu. *to je zas věta. začíná a končí uplně jinak:) no neva...šak rozumíš*

20 Rýža Rýža | 30. listopadu 2006 v 13:55 | Reagovat

Jo...rozumím:)

Jistě, technoligický pokrok je přínosem...ale tím pádem se nemůžeme divit, že je na světě čím dál víc starých lidí, a čím dál víc civilizačních chorob a čím dál míň zdrojů...a tím nemyslím jen suroviny, ale zdroje všeobecně (tj. i voda atd.).

A co se týče továren...ty se jim divíš? Já ne. Tím že se přesunou do takových zemí, sníží několikanásobně své výrobní náklady, většinou se ani nemusí řídit takovými striktními předpisy, jaké jsou jinde a získají nesrovnatelně levnější pracovní sílu. V dnešním světě vyznávajícím strategii: "Kdo zaváhá, nežere!", je to pochopitelné...ale samozřejmě NE omluvitelné. Já osobně si myslím, že časem dojde i na ně...ono, není to tak dávno, kdy u nás byl například Zákon o ochraně ovzduší (z r. 1960) prostě jen cárem papíru, který se pomalu nehodil ani na to aby se s tím vytřelo... a emise vypouštěné z komínů se přepočítávaly podle jejich výšky...tím pádem, když je překračovali, tak prostě postavili vyšší komín a měli to v suchu...

21 Gaspacho Gaspacho | Web | 30. listopadu 2006 v 14:45 | Reagovat

Ono nedojde jen na ně, ale na nás na všechny. Rozvojové země jsou zatím nadšené z přílivu investic, ale až si uvědomí, jké budou muset řešit následky. Nerad vidím třeba i u nás tu Hyundai v Nošovicích. Fajn, vytvoří se hodně pracovních míst, ale zvedne se doprava, stát tuším dotuje každý pracovní místo a s daňovými prázdninami vyjde celkem nevyhovující výsledek.

22 Vork Vork | 30. listopadu 2006 v 17:22 | Reagovat

Ještě tu nebyla řeč o cigánech, tady též nemám téměř žádné humální sklony. To téměř znamená, že slušný bych nechal.... Nemá to nic společnýho s rasismem!

Říkám to jen proto, že se článek(to nahoře nad komentáři) psal, pravděpodobně, po páteční diskusi v hospodě a tam řeč o nich byla.

23 Gaspacho Gaspacho | Web | 30. listopadu 2006 v 17:49 | Reagovat

Jo vlastně...na tuto část jsem uplně zapomněl. To je taky celkem citlivé téma, které je těžké vyjádřit. No třeba někdy. Až mě zas bude inspirovat třeba ňáký lidovecký starosta...

24 Rýža Rýža | 2. prosince 2006 v 20:33 | Reagovat

Co se týče automobilek...za pár let už to tu na ně začne být moc drahé, čili zasezvednou kotvy a posunou se dál (pravděpodobně na východ?). A k tomu druhému problému, mě se dneska líbila reportáž na Čt24...kauza, jak vsetínský starosta nastěhovat lístní cikány do těch plechových kontejnerů...jako když člověk pomine ta, jak to zní, tak to tam mají teda dooost komfortní, nové koupelny, kuchyně...jen prostě je to holt sádrokarton, ale on jim jasně řekl, že tam nemusí zůstat, když nebudou chtít a začnou dělat...a když mu tam jedna matrona začala říkat něfco ve smyslu, že by chtěla jen to stejné, co mají všichni ostatní "normální" lidi, tak jí řekl, ano, budete to mít, ale až začnete plnit stejné podmínky, které plní ti ostatní. Tohle se mi líbilo...a za tu mu chudákovi nějaké hovado naflusalo za dvěřma do bot, když byl uvnitř a mluvil s něma...

25 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 19:12 | Reagovat

Hm, tady to s romama, to je hodně složitý problém. Já nevím, nechci říct, že jsou svatí a bezproblémoví, ale všichni nějak pozapomínáte na to, jak se chováme my k nim. Kdybych na každém kroku slyšela, jaká jsem zasraná černá huba co nic nedělá, tak bych taky byla taková. Se jim na druhou stranu nemůžete divit... Ono pro ně není tak jednoduché plnit podmínky, jaké plní bílí, kvůlitěm předsudkům rasismu z naší strany.

26 Gaspacho Gaspacho | Web | 3. prosince 2006 v 20:02 | Reagovat

No jo, ale pokud chce někdo žít v ňáké cizí kultuře, tak by se ji měl naučit akceptovat a nejlépe přijmout. Nemůžou se pak divit, že je nechce nikdo živit. Ale on je kolikrát spíš opačný rasizmus... třeba na úřadech jim všechno projde a dostanou kolikrát dávky, o kterých by si mohl "bílý" jen zdát, protože oni úřednicím vyhrožujou...

Ten problém se snažíme řešit už přes 100 let a pořád žádné řešení.

27 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 20:22 | Reagovat

Jo, neříkám že nemáš pravdu, někteří se chovají blbě, ale my na ně taky nejsme zrovna jak med, a to často i na ty slušné, takže mi prostě příjde nespravedlivé, že tady nadáváte a házíte všechno na ně:) Nelíbí se mi, že slyším rasisticky zavánějící kecy zrovna od svých kamarádů a od sestry. Ale jsou to vaše nározy, já se s váma nehodlám hádat. Jen jsem chtěla aby jste se na to podívali i z jiného úhlu.

28 Rýža Rýža | 3. prosince 2006 v 20:28 | Reagovat

No já teda nevím, ale mě můj článek jako rasistický nepřijde. Tobě jo? Je snad rasizmus to, že kdž chtějí mít to co (opravdu se mi nelíbí používání slov bílí...) ostatní, tak taky musí respektovat stejná pravidla a plnit stejné úkony? To jim to jako máme dát zadarmo? Navíc...taky není pravda, že ti co nechtějí, se prostě neuplatní. Znám spoustu těch, co vystudovali školy a nebo pracují a mají normální práci, ne někde kopat výkopy a podobně. Vzpoměňme třeba našeho břeclavského pochůzkáře...ne? A když mi pětadvacetiletý mladý cikán tvrdí, že je sociální případ a že bere podporu 2 tisíce a přitom mu vůbec nic není? Nezdá se to trochu uhozené?

29 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 20:47 | Reagovat

Hele, nepřevracej to a neslovíčkař:) Jen jsem řekla, že to mají kvůli rasizmu (s, z nevím:) težší (i když ne nemožné), a to nemůžeš popřít, a že kdybych na sebe slyšela nadávky a předsudky ze všech stran, tak budu znechudená a nebudu se k těm lidem, co to do mě valí, chovat dobře. Chyba je na obou stranách a pokud se nestane nějaký zázrak, který změní úplně mentalitu lidí, tak se to nevyřeší. A nelíbilo se mi, že ten tvůj komentář zněl, jak jsi řekla ty na ten můj první komentář "jednostraně" a trochu to zavánělo. Možná jsi to tak nemyslela, ale znělo to tak.

30 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 20:54 | Reagovat

Alus: tak rasismu, ale obrácený!!! Ukaž mi "bílou" rodinu která dostne byt, deset let nebude platit nájem, bude mít kopu děcek(5-10ks), dum zdemoluje(spisovně je vybdlí, ale správně zdemoluje!), děcka nechodí do škole, sociálka jim je neveme a ještě navíc dostane ta banda nový byt, ne-li celý dum. Neříkám že jsou nějak pětihvězdičkove vybaveny, ale jako odrazový můstek je to výborné. Já bych byl celý štasný kdyby mi dal někdo zadarmo barák, ikdyby ve špatném stavu! Do práce nechodí, a když tak jednou max dvakrát se jen podívat co kde ukrást. Když je pak zaměstnavatel vyhodí, tak se začnou ohánět rasismem a diskriminací. Své práva znají dobře, ale základní společenská pravidla soužití absolutně neplní!  Příklad nakonec. V Reportéřích CT byl Cunek v diskuzi s vystehovanými neplatici(cigány) v tech nových barevných bunkách. Jeden cigoš se hoptal poroč tam není staelit. To ukazuje jasný pohled. Cigoši čekají že je bude bílá společnost živit, a že dostanou vše na cosi jen vzpomenou!!! Problém s giny je náš problé a je nutné ho už konečně začít řešit.Čunek je prvn, který udělal radikální krok(neříkám že správný ve všem, ale souhlasím s nim) tes musí vyčkat 1-2roky jaktodopadne. Na jednu stranu se mluví o tom, že se gheta musí více rozptýlit. To udělal. Jednu část přesunul do vesnice za hranici Vsetína, a druhou do nově vybudovaných, zařízených bytů. A vše zcela zdarma. Ti cigoši by se toho měli vážit, že dostali novébydlení, ač v "kontejnerech", ale nikdojim neříká, že tam musí zůstat!!!!!! A když už nic, tak mají být rádi,že mohou co zas zničit, v předchozím domě už nebylo co!! Ještě jednu věc. Dům kde bydleli předtím(centrum Vsetína) Tak stihli zdemolovat za deset let!!! Ukažmi které "bílé" gheto do dovede????!!!!

Já nemám moc rád takové pseudohumální zastánce lidských práv. Oni to totiž bud dělají proto aby se zviditelnili, nebo "kam vítr tam plášt".

31 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 21:12 | Reagovat

Hele, Martine, buď tak laskav a nenapadej mě, místo toho si radši pořádně přečti co píšu a třeba pochopíš, že jsem nic z toho co píšeš nevyvracela ani neříkala, že je to dobře. Takže než tady do mě začneš přístě valit že jsem "pseudohumánní zastánce lidských práv" co se snaží zviditelnit, nebo neví, o čem mluví, tak se trochu zamysli. A taky, pokud už máš sklony cpát všem své názory, tak to aspoň dělej o něco méně agresivně.

32 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 21:13 | Reagovat

Napsal jsem ted neco rasistickýcho nebo diskrimunujíciho? Korm slova cigoš, to berte jako expresivníní vyjadření.

33 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 21:15 | Reagovat

A taky fakt miluju lidi co říkají "tohle nemá nic společného s rasizmem" a přitom jsou, jak tak vidím, rasisti jak prase.

Kurva, a to jsem se nechtěla hádat:)

34 Rýža Rýža | 3. prosince 2006 v 21:26 | Reagovat

Tak teda já nevím...ale stejně jako "my rasisti" se držímé svého, tak ty sestro, se taky držíš svého zuby nehty. My taky netvrdíme, že tak jak to je je to dobré. Ale prostě...jádro problému tkví v něčem jiném než rasizmu. Teď tu neřešíme všechny cikány jako celek, ale momentálně například ty ze Vsetína. Nikdo tu neříká že takoví jsou VŠICHNI. A taky si myslím, že Martin neútočil na tebe. V podstatě se zaobíral stejným tématem jako já...a v tom má 100% pravdu. Ty si viděla tu reportáž? Myslím, že ne, protože jinak by si chápala jak je tohle myšleno...

35 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 21:33 | Reagovat

Jo, když mi někdo říká že jsem jsem pseudohumánní ochránce lidských práv, co neví co říká,tak se na mě vážně nesnaží útočit. Nakašlat na to, já jsem si nechtěla kazit náladu, a když jsem teda navíc ještě úplně mimo a nevím o čem se bavíte... Jo, a myslíte si, že když budete vyjmenovávat seznamy toho, co všechno dělají špatně a nadávat, tak to spravíte? Vždyť děláte právě to, o čem jsem se tady s váma pokoušela mluvit.

36 Gaspacho Gaspacho | Web | 3. prosince 2006 v 21:42 | Reagovat

No teda...tady se to rozjelo.

Alush: Kdyby na mě nadávali na každém kroku, měli předsudky a říkali, že jsem špinavá svině a jiné urážky, tak bych se jim snažil dokázat, že nemají pravdu a jsou omezenci.

Jinak si nemyslím, že jsem rasista... Ale nikdo nemůže popřít rozdílnost kultur a pokud žijí v naší, tak by měli spíš oni respektovat tu naši domácí a my samozřejmě tu jejich pokud není výrazně proti naší. Podobné problémy mají i třeba s arabama ve Francii...taky ostrý střed kultur než rasismus jako takový...

37 Gaspacho Gaspacho | Web | 3. prosince 2006 v 21:44 | Reagovat

Oprava...samozřemě střet a ne střed:)

38 Rýža Rýža | 3. prosince 2006 v 21:53 | Reagovat

ono je to vlastně ve všem...nejen rasizmus...ale prostě holt menšina se přizpůsobuje většině...to je logické...nebo se snad mají většiny přizpůsobovat menšinám?

39 Rýža Rýža | 3. prosince 2006 v 21:56 | Reagovat

my jsme na to narazili ohledně hnědouhelných dolů a likvidace Jiřetína...jistě...kdyby to bylo u nás za barákem, tak se k tomu stavíme jinak...ale zase...mají ONI právo na to aby byla elektřina za pár let dražší o několik tisíc pro všechny? Mají oni právo rozhodovat o tom co pak bude mít zásadní význam pro nás všechny? Je to prostě složité...a právě proto je nejdůležitější diskuze, To že tady mluvíme, to nejsou jen plané kecy do větru...každému důležitému rozhodnutí musí vždycky předcházet diskuze, už proto, že tak si člověk nejlíp uvědomí pro a proti a udělá si tak nejobjektivnější názor.

40 honza honza | 3. prosince 2006 v 21:58 | Reagovat

hehe, martine, znají svá práva, ale na sé povinnosti kašlou... to nebude jen na určitou menšinu... když si tak vzpomenu na střední školu, jak se každý oháněl svými právy, ale svou povinnost navštěvovat školu... no nechám toho. a spojení "kam vítr, tam plášť"...? no nehodil se ti právě ten kyd před chvíli velmi do této debaty? a když zněl z úst jedné paní učitelky, byla to ta nejzavrženihodnější slova. nevím, myslím si, že jsem rasista. vždycky když proti mě půjde partička rómů, asi budu mít kapánek strach. ale když po mě budou chtít poradit, nebo když mě o něco slušně požádají, budu se k nim chovat naprosto normálně. jsem rasista, ale v téhle debatě je mi sympatičtější alenin názor, ten váš je podle mě opravdu agresivní. no nic, mějte se hezky a učte se

41 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 22:07 | Reagovat

alus: článek nebyl myšlen na tebe. chyba byla, že komentář začínal tvým jménem, za což se omlouvám. To s těma pseudohumálními zastánci... já to tak vidím. Opravdu promin, ale já to tak vidím. Lidé kteří se zastavají takovým způsobem romů, mi příjde strašně slepé. Rasista si myslím, že nejsem. Ve škole potkávám uplně cizí lidi, ale uplně, jsou černí jak uhle a vůbec mi nevadí, že třaba stojí předemnou v řadě na obědech. Na tržnici u větnamcí nakupiji kvalitní obličení. Dokonce u nás ve městě má jeden větnamec obchod, kde nakupuji nejraději oblečení. Když jdu za tmy v noci po ulici a potkám ukrejince, větnamce, tak se nebojím tolik jak když potkám  cigány. Čím to je? Jo asi máš pravdu jsem velkem rasista a vždy mám obrovskou radost,když vyholené lebky zmlátí cigány někde podchodu....(myslím ironicky, neuznám žádné nasilí)

42 honza honza | 3. prosince 2006 v 22:08 | Reagovat

a ještě mi to nedá... kopání kanálů není normální práce? to mi připadá, jak kdyby člověk se školou nebyl plnohodnotný. všichni nemůžou mít vysokou školu, a třeba právě za to, že někdo ty kanály vykope bysme jim měli být vděční. nebo si je snad vykopete sami? a ještě mi to nedá... každý nemůže mít vysokou školu, umět anglicky, mít šíleně velký příjem, aby mu záměry ods nejvíc vyhovovaly.

43 Gaspacho Gaspacho | Web | 3. prosince 2006 v 22:17 | Reagovat

Dneska jsem četl diskuzi pod článkem o Čínské expanzi. Tam bylo rasismu... Nadávali na číňany protože moc pracují a za málo peněz... Lidi se hold cítí ohrožení... Nepoštvával tak náhodou Hitler proti židům?

Martin: Mám obrovskou radost, když daj cigáni do držky neonáckům...

44 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 22:22 | Reagovat

Gas: Heh, mno chtěla bych to vidět, ale tak dobře, ty možná jo, ale já teda ne.

Vork: Hm, nevím, zdá se mi, že trochu zaslepený seš spíše ty, takže když to shrnem, jsme zaslepení oba:)

Hej, právě o něčem podobném jsme se dneska bavily s Lenkou. Když začne diskuze je to v prdeli. My prostě nedokážem diskutovat s nadhledem. Hned je to přehnaně vážné, strojené, a nevím jaké ještě, prostě docela pitomé. Tohle nemám ráda, asi abych přestala číst Kubův nový blog:)

45 Alushhka Alushhka | 3. prosince 2006 v 22:23 | Reagovat

(gas: vyjadřuju se k tomuhle: Kdyby na mě nadávali na každém kroku, měli předsudky a říkali, že jsem špinavá svině a jiné urážky, tak bych se jim snažil dokázat, že nemají pravdu)

46 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 22:24 | Reagovat

ryza: cigánu kteří kopou kanály, nebo zamentají cesty si velice vážím, už tohle totiž dokazuje že jsou jiní a chtějí něco dělat. Pokud to teda nedostali od soudu nařízené.

47 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 22:32 | Reagovat

honza: tady je pluralitní demokracie

Alus: Já to neberu nijak vážně, já jsem rád že se někdy rozvine diskuze na temá, které je napříč spektrem součastného dění. Nechtěl bych ani aby někdo přebíral "moje" názory a se vším, co řeknu souhlasil. Spíš jsem rád, že někdo dokáže konstruktivně oponovat.

48 Gaspacho Gaspacho | Web | 3. prosince 2006 v 22:49 | Reagovat

Alush: ASi vím o čem jste se bavili... mluvilo se o tom v pátek večer. Teď ale nevím koho tím myslíš to MY. Tebe a Lenku? Nebo naši grůpu? Jako asi v tom nadhled nevidíš a bereš to jako vtloukávání názoru, jak bylo v pátek večer řečeno, ale já to tak necítím ani nevidím. Prostě pálíme argumenty, třeba se o tom i pohádáme, ale pokaždý resepektuju druhýho názor a přemýšlím o něm i když to na první pohled nejde vidět. Po diskuzi si zas všechno přeberu, možná poupravím nebo změním svůj názor a jsem se všema zas v pohodě.

49 Vork Vork | 3. prosince 2006 v 23:01 | Reagovat

Gas: přesně a tom musí být diskuze, mluvit a poslouchat cizí názory a přemýšlet o nich a také říkat své vlastní názory a nemlčet.

50 Alushhka Alushhka | 4. prosince 2006 v 12:19 | Reagovat

gas: Tím my byla myšlena celá grupa. Mno, je pravda, že to působí jako vtloukávání názorů, pokud to tak není, tak fajn. Nadhled v tom vážně nevidím, tady to pálení, hádání a nadávání nemám ráda. Prostě všechny podobné diskuze na mě působí přehnaně vážně, ne jako normální výměna názorů,  mezi kamarády. A taky mi přijde, že diskutovat tímto způsobem nad věcma, na které fakt nejsme odborníci, je pěkná hovadina. Je to divné sdělovat šíleně vážně někomu svůj názor na něco, čemu vlstně pořádně nerozumím a stát si za tím zuby nehty. A taky je docela divné, že se nad tím. co říkají ostatní, zamýšlíš až PO diskuzi. Nebylo by od věci zamýšlet se nad tím v průběhu diskuze, abys nehájil něco, co si za chvíli rozmyslíš. I když, to už je tvoje věc.

51 Rýža Rýža | 4. prosince 2006 v 12:55 | Reagovat

vidím, že nejen já slovíčkařím. To s těma výkopama...nemyslela jsme to tak jak jsme to pochopili...ale spíš tak, že si můžou sehnat trvalou, relativně dobře ohodnocenou práci a né nárazovku nebo něco sezónního...TAKHLE jsem to myslela. Nikdy jsme neřekla, že je to podřadná práce a nebo že lidi bez vzdělání jsou méněcení. Některým se ho holt nedostane...ale ruku na srdce, většina takových to nemá jen z problémů rodinných a finančních...tzn. že by nemohli...daleko větší spousta takových lidí na školu prostě sere...a to je fakt, to mi nikdo nevymluví!

Jinak...myslím, že tahle diskuze byla původně úplně o něčem jiném, ale pak se to zvrzhlo v cosi, kde se každý jen drží svého a nebere na vědomí argumenty toho druhého.

U mě se to má tak. Mě prostě cikáni nezajímají, stejně jako mě nezajímá dalších 9 milionů 999 tisíc obyvatel téhle republiky. Nezajímají mě...ale jen dokud nezačnou dělat problémy a nebo být zlí. A to je mi pak úplně fuk, jestli jsou černí, bílí, modří, zelení a nebo fialoví z hvězdičkama. ¨

A stejně tak si budu stát svým v tom, kdy se v té roportáži ptala ta matrona, že chce mít to samé co mají ostatní, a on jí řek, že může, ale jen když se bude taky stejně chovat. Vám to snad nepřijde logické?

52 Rýža Rýža | 4. prosince 2006 v 12:58 | Reagovat

Sestra:Tím chceš říct, že můžeme diskutovat jen o tom čemu úplně dokonale rozumíme?

Jinak...myslím si, že tohle ten případ zrovna je...podle mě...týká se to naprosto nás všech, tak proč bysme o tom nemohli dikutovat. Mimochodem...při diskusi se člověk sice zamýšlí, ale ten správný efekt to má vždycky až po dlouhé době, protože pokud by někdo měšnil svoje názory jak na běžícím pásu, tak by to bylo právě to již zminované...kam vítrtam plášť.

53 Vork Vork | 4. prosince 2006 v 13:10 | Reagovat

Rýža: já s tebou naprosto souhlasím, je to logické a přesně o tom mluvím. Jinak nevidím jak se diskuze zvrhla.

Alus: kdo se tady drží zuby nechty svého názoru? POdle mě zrovna nemusí být člověk odborník, mít tři tituli před jménem a dva za jmenem aby mohl mít svuj vlastní názor a mohl si ho dovolit říct veřejně, nebo aspon jen svým kamrádům.

Já jsem byl rád, že se tady začla rozvíjet zajímavá diskuze. Těšil jsem se, že padnou i zajímavé názory, jak tento společenský problém řešit. A ono se to tady přebere jako hádání a podsouvání, vnucování názorů. JA NIKOMU NIC NEVNUCUJI A JEHO NAZOR NEVYVRACUJI, napok si vážím každého, kdo má co říct a má svuj pohled na věc. Doba, kdy byl jen jeden názor je pryč.

54 Alushhka Alushhka | 4. prosince 2006 v 13:24 | Reagovat

Sestra: To nebylo myšleno jen na tohle, prostě naše diskuze všeobecně... A nic co říkáš nemění to, že když jsem se vám pokoušela říct aby jste se na to podívali z jiného úhlu pohledu začali jste mě napadat a všemožně se pokoušet to, co říkám vyvrátit, a to poměrně agresivně, což, jak už jsem řekla, není normální výměna názorů mezi kamarády (případně sourozenci). Neříkám nediskutovat, ale ne takhle. A to ohledně měnění názorů při diskuzi nebylo určeno pro tebe, ale pro gaspacha, takže nevím, proč na to odpovídáš.  Navíc jsem nemyslela tohle co říkáš, ale chtěla jsem si tím jen kapku rýpnout do Kubovi občasné mírné tvrdohlavosti, která může vypadat jako vnucování svých názorů ostatním a ignorace jejich názorů, což by Kuba jistě pochopil, zatímco ty ne, jelikož tento komentář nebyl pro tebe:)

55 Alushhka Alushhka | 4. prosince 2006 v 13:31 | Reagovat

ježiš marjá, buď neumím psát nebo vy neumíte číst. Něříkám ať nediskutujem, ale trochu jiank sakra, naše diskuze jsou přehnané a každý si v nich pokouší hrát na odborníky, a to i ve věcech, kterým rozumí jen velice povrchně, a na mě osobně, a myslím že nejen na mě, to působí divně, takže trochu humoru a nadhledu do toho. to bylo jediné co jsem vám tímto chtěla kurva naznačit. tak mě laskavě nechtě žít, o to víc zrovna teď, kdy jsem přiotrávena kuchařským uměním lenčiny sestry:)

56 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. prosince 2006 v 16:08 | Reagovat

Alush: Já si myslím, že si to tak upně nepochopila jak jsem to myslel. Asi tak...ono je to jak na vahách. V diskusi padnou různé argumenty a misky vah se ruzně nahýbají. A až diskuse skončí, tak se teprv můžu podívat kam se ta ryska nachýlila.

Jinak si myslím, že je důležitá i laická diskuze, protože tím si zvyšuješ ty svoje minimální znalosti o různých oborech a když ti pak dva tábory odborníků nastolí své návrhy, tak pak u voleb můžeš lépe zhodnotit, co je podle tebe blíže pravdy a co je správné.

Jo a myslím, že si tuto diskusi rozdmýchala tím, že si nazvala naše názory rasistickými, ač jsem tam do té doby nic podobného neviděl...

No ještě k tématu- Myslím, že většině vadí hlavně to, že sociální stát by měl pomáhat těm znevýhodněným (tělesně, duševně) a těm, kteří se dostano ne vlastní vinou a třeba i z nevědomosti do sociálních problémů. Ale tady vznikla komunita, která ze sociálního státu úmyslně čerpá peníze a nechce to nijak změnit. Mají v tom už určitou tradici. Výchova dětí k tomu směřuje. Nabaluje se na to prostituce, drogy, krádeže... Pokud chtěl Martin slyšet ňáké řešení, tak ho tady asi neuslyší. Mě napadá maximálně převýchova dětí, ale to je tak razatní, že bych tu byl hodně opatrný.

Co se týče Vsetína, tak rámcově to není řešení problému s problémovou komunitou, ale v tom případě s tím souhlasím. Nemohli je přece nechat v domě určeném k demolici a nenechali je na ulici. A protože neplatili nájem a byty zdemolovali sami, tak ani nic lepšího dostat nemohli.

57 Alushhka Alushhka | 4. prosince 2006 v 17:11 | Reagovat

Jo, řekla jsem že to co říkáte trochu zavání (a dokonce i to, že si myslím že to tak nemyslíte a že to jen blbě zní), aby jste  to nebrali tak jednostranně. To, že jste si to vyložili že vám nadávám do rasistů je váš problém, já jsem to neřekla, to vy jste si to vyhrotili. všimni si, že kromě na Martina, jehož příspěvek mě poměrně blbě zněl a navíc mě ten konec neskonale nasral, ode mě slovo rasista myšleno na kohokoli jiného z vás nepadlo. Já myslím (nebo spíš doufám), že máte na rasismus jako takový stejný názor jako já. Taky si všimni, že jsem ani jednou neprohlásila, že to co říkáte není pravda, nopak, jen jsem prostě chtěla, aby jste se na to podívali i trochu jinak, za což mi bylo vynadáno. A jsme zase u toho, co  jsem tady zmiňovala už tisíckrát. Přijde mi, že kromě Honzy jste se nidko ani nepokusili zamyslet nad tím co jsem chtěla říct, a hned jste se tady do mě začali navážet kvůli věcem, které jsem nijak nepopřela. A jsme zase u toho, že je tahle diskuze divná. Pokud vám to takhle sedí, to asi s váma budu moct nadosmrti jen dělat krávoviny a vážné věci probírat s někým jiným, což mě docela mrzí.

58 Alushhka Alushhka | 4. prosince 2006 v 17:13 | Reagovat

Ale aspoň byl konečně po dlouhé době zase akce, už jsme se nepohádali ani nepamatuju:)

59 barushka barushka | 4. prosince 2006 v 18:27 | Reagovat

hezky dlouha diskuze, tak dlouhe prispevky sem dlouho nevidela:D jo, kubo, co mas proti tomu baru??:)

60 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. prosince 2006 v 19:39 | Reagovat

Alush: No klidně piš...aspoň je jak říkáš rozruch:) Jinak si nemysli, že se na to nedívám i z druhého pohledu (neboli toho jaký si psala). Já totiž z něj trochu vycházel. Můžeš se zeptat spolužáků jak jsem je obhajoval jetšě ve třeťáku/čtvrťáku... to spíš teď se na to snažím dívat z pohledu, který jsem tu celou dobu nastoloval. Řek bych ovlivněj nynějšími spolužáky...Protože na toto téma se dostane snad každý týden...

Barushka- Zatím nic. Ale zjistím recept na molotov...

61 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. prosince 2006 v 19:41 | Reagovat

Barush: Jo a všechno nejlepší k svátku....zítra možná dostaneš kokino:) možná....

62 Vork Vork | 4. prosince 2006 v 20:41 | Reagovat

Gas má pravdu, skutečněse jich ve velkém zastávala dnes je více do prava a já zas doleva.

63 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. prosince 2006 v 20:53 | Reagovat

A úspěšně se sejdem ve středu... A když ne tam, tak v hospodě určitě:)

64 redbeatle redbeatle | E-mail | 4. prosince 2006 v 21:27 | Reagovat

Jej, to je ale diskuze...jenže myslím, že je to už začarovaný kruh, rozdílná mentalita se projevuje v chování a přístupu ke všemu okolo a výchovou se to přenáší dál. Vzpomínám si, jak jsme s Lucií čekaly na bus, bavily jsme se se dvěma cikánkama a ptaly jsme se jich na to, co chtějí dál dělat. Ty holky měly své představy, co by chtěly dělat, ale rodiče jim to prostě nalinkovali jinak s argumenty, že prostě nejsou prachy....Takže ty děti vlastně odsoudí k tomu, aby žily stejný život jako oni. Nemyslím, že by to tak bylo všude, ale řekla bych, že je to tak dost často. Dívat se na někoho skrz prsty proto, že je cikán, je blbost, ale nevím, jestli ty problémy pomůže vyřešit nějaké přidělení výsad...

65 Gaspacho Gaspacho | Web | 4. prosince 2006 v 21:47 | Reagovat

pěkně pěkně... No těžko říct, jak to v těch rodinách chodí. Ale myslím, že k dosažení maturity není třeba velkých finančních nákladů, pokud člověk nedojíždí (Ani nechci vědět, kolik jsem dal za ty 4 roky jen na vlak). Já myslím, že se tady hodně lidí naučilo vymlouvat (sám to znám třeba u sebe).

66 redbeatle redbeatle | E-mail | 4. prosince 2006 v 21:55 | Reagovat

Jj, to je velká přednost dnešních lidí - umět se ze všeho vykecat:) Mohla bych mluvit i za sebe, ale na psaní půlkilometrového článku jsem už moc unavená:) dobrou noc

67 Gaspacho Gaspacho | Web | 5. prosince 2006 v 11:05 | Reagovat

Hehe... To je zajímavá představa napsat něco, aby to bylo půl kilometru dlouhé:) Žebych změřitl kolik maj tyto komentáře?:)

A jak si vůbec pochodila? Jsem byl už rozhodnutej na tebe čekat, ale pak jsem si uvědomil, že bych moh stihnout Gilmorky...No tak víš komu dávám přednost:)))

68 Gaspacho Gaspacho | Web | 5. prosince 2006 v 11:10 | Reagovat

OK...takže komentáře mají cca3800mm (nepočítám tento) :)))

69 Vork Vork | 5. prosince 2006 v 14:20 | Reagovat

Gas: já mám jiný rozlišení, takže i jinou délku

70 Gaspacho Gaspacho | Web | 5. prosince 2006 v 18:41 | Reagovat

Jinak další pohledy na zde debatovanou prblematiku máte tady:

http://romove.radio.cz/cz/rubrika/1195

71 barushka barushka | 6. prosince 2006 v 16:26 | Reagovat

hej, co to kokino? jak se dela placici smajlik??:(

72 Gaspacho Gaspacho | Web | 6. prosince 2006 v 16:39 | Reagovat

No mám pro tebe něco schovanýho, ale neptkali jsme se, jak sis určitě všimla ;-)

73 barushka barushka | 7. prosince 2006 v 20:06 | Reagovat

kdes byl vlastne v utery? hej, my se potkame az kdo vi kdy... buuuu... smrk... buu:(

74 Gaspacho Gaspacho | Web | 7. prosince 2006 v 21:35 | Reagovat

No v úterý se mi nechtělo vylézt z postele:) Tak jsem byl doma. A co vy? Kde budete v pátek? Žeby jsme se v průběhu večera setkali zas na ňáké haluzi v Blocku:P

75 barushka barushka | 10. prosince 2006 v 13:46 | Reagovat

a toto utery budes ve skole?;)

76 Gaspacho Gaspacho | Web | 10. prosince 2006 v 14:46 | Reagovat

Toto úterý jdu na pracovní pohovor:) Teda jenom doprovázet, ale v BV...

77 barushka barushka | 10. prosince 2006 v 21:05 | Reagovat

tak uz se tesim:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama